Friday, February 22, 2013

Treler "Negara Berkebajikan" PAS Dilancarkan

Pada badannya tertulis "Negara Berkebajikan' dengan gambar tiga pemimpin utama Pakatan, Ustaz Hadi, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng dalam suasana penuh ceria.

Pada pentasnya pula tertulis Undilah PAS, PAS for All, Negara Berkebajikan.

Pelancaran ringkas hari ini hanya dengan bacaan doa oleh Ustaz Abdul hadi yang memohon kepada Allah agar proses perjalanan jelajah ini selamat.

Ia diikuti dengan pembukaan pentas pada badan treler ini yang menunjukkan rekabentuk latar belakang pentas bergerak ini.

Ustaz Hadi ketika sidang media menjelaskan, trak ini akan bergerak ke seluruh negara untuk menyampaikan mesej PAS kepada rakyat umum.

"Ini satu pendekatan baru agar kempen kita lebih lancar bergerak," kata Presiden PAS itu.

Mohamad Sabu pula dalam sidang media yang sama selepas pelancaran itu berkata, kos trak ini lebih RM100,000.

Namun kesemuanya disumbangkan oleh ahli PAS dan dermawan.

"Kawan-kawan kita beli dan dermakan kepada kita," katanya kerana duit PAS berada dalam poket ahli-ahlinya.

Program pertama yang akan menggunakan trak ini adalah dalam ceramah Pakatan Rakyat di Pendang 23 Mac ini.

Di samping itu, trak ini akan berhenti dari bandar ke bandar untuk menyampaikan mesej PAS.

Ketika ditanya di mana ia akan berhenti, Mohamad Sabu berkata, "Kita akan berhentia apabila sampai ke Putrajaya." -HD










Komen Anda

119 Responses to " Treler "Negara Berkebajikan" PAS Dilancarkan "
Miau said...
February 22, 2013 at 11:54 AM

TERLALU BANYAK KELEMAHAN PAS KEDAH PERLU DIDEDAHKAN

Para pengiat media baru disaran mendedahkan lebih banyak kelemahan kerajaan negeri Kedah yang diterajui PAS supaya masyarakat dapat melihat dan berfikir ketidakupayaan parti berkenaan mentadbir sebuah kerajaan.


Miau said...
February 22, 2013 at 11:55 AM

TERLALU BANYAK KELEMAHAN PAS KEDAH PERLU DIDEDAHKAN

Pengerusi Barisan Nasional Kedah Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah berkata kelemahan seperti gagal menyelenggara jalan raya sehingga banyak jalan rosak teruk, pengurusan air yang tidak cekap, tiada idea membangunkan produk pelancongan, merobohkan madrasah bagi memberi laluan pembinaan kompleks membeli belah adalah antara yang boleh didedahkan kepada umum.


Miau said...
February 22, 2013 at 11:55 AM

TERLALU BANYAK KELEMAHAN PAS KEDAH PERLU DIDEDAHKAN

Begitu juga dengan beberapa isu lain seperti kegagalan membangunkan Kulim Hi-Tech Park, gagal dalam projek penapisan minyak di Yan, penebangan balak yang semakin meningkat, gagal dalam projek balak di Papua New Guinea serta projek ternakan ikan keli di Sik.


Miau said...
February 22, 2013 at 11:56 AM

TERLALU BANYAK KELEMAHAN PAS KEDAH PERLU DIDEDAHKAN

"Dengan pengikut blog dan facebook yang ramai, pengiat media sosial perlu mengambil kesempatan mendedahkan kelemahan berkenaan. Aktivis media sosial adalah pemimpin pendapat dalam alam maya, maka gunakan peluang sebaik mnungkin untuk mempengaruhi pendapat orang muda yang gemar menggunakan internet sebagai medium maklumat," katanya semasa berucap menutup Konvensyen Media Sosial Negeri Kedah.

Konvensyen di Kampus UiTM Merbok itu dihadiri 1,200 aktivis daripada Kedah.

Ahmad Bashah berkata beliau memuji kesungguhan para pengiat media sosial yang bekerja dengan penuh semangat dalam membela parti.

"Saya berterima kasih kepada semua blogger dan facebooker yang tidak jemu-jemu menyerang dan mendedahkan kelemahan kerajaan Kedah dan parti pembangkang dan pada masa yang sama berhabisan mempertahankan parti dari serangan maya pembangkang," katanya.


Miau said...
February 22, 2013 at 11:56 AM

TERLALU BANYAK KELEMAHAN PAS KEDAH PERLU DIDEDAHKAN

Beliau berkata sekiranya pada pilihan raya umum 2008 Barisan Nasional agak ketinggalan dalam peperangan maya, tetapi kini ia telah mempunyai jentera yang tersusun dan lebih hebat daripada pembangkang.

Dengan wujudnya banyak laman blog, portal dan facebook pro BN dan UMNO, kita telah mendahului mereka.

"Saya difahamkan pembangkang sudah takut dengan pendedahan demi pendedehan tentang aktiviti tidak bermoral pemimpin pembangkang," katanya.


June said...
February 22, 2013 at 12:01 PM

Terlalu Banyak Kelemahan… Sudah Tiba Masanya Pas Mesti Ditolak

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed hari ini memberi sebab mengapa Barisan Nasional (BN) perlu merampas kembali kerajaan negeri Kelantan daripada Pas.


June said...
February 22, 2013 at 12:01 PM

Terlalu Banyak Kelemahan… Sudah Tiba Masanya Pas Mesti Ditolak

Beliau berkata sudah tiba masanya Pas, yang memerintah Kelantan sejak 1990, berhenti memerintah negeri itu kerana banyak isu rakyat tidak dapat diselesaikan seperti isu kemiskinan dan bekalan air bersih.


June said...
February 22, 2013 at 12:02 PM

Terlalu Banyak Kelemahan… Sudah Tiba Masanya Pas Mesti Ditolak

“Kelemahan yang berlaku dalam Pas membuatkan rakyat Kelantan teraniaya,” katanya selepas program turun padang bersama penduduk di Jalan Pintu Geng di sini, Sabtu.

Mustapa, yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, berkata kelemahan dalam Pas menyebabkan parti itu terpaksa mengikut telunjuk DAP dan mengetepikan perjuangan asal menegakkan negara Islam.


June said...
February 22, 2013 at 12:03 PM

Terlalu Banyak Kelemahan… Sudah Tiba Masanya Pas Mesti Ditolak

“Kita tahu Pas sudah mengikut telunjuk DAP, kita tahu Pas tidak ada tulang belakang, mereka terpaksa mengikut rentak DAP, maka kerana itu rakyat hendaklah menolak Pas di Kelantan,” katanya.

Mustapa berkata tidak pernah berlaku dalam sejarah di Kelantan di mana UMNO dan BN dilihat berada dalam keadaan terbaik berikutan banyak isu yang meyakinkan rakyat supaya menolak Pas pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 12:49 PM

AWAS!! Lembu2 UMngok dan Pencacai Angkat Najis mereka banyak. Sekali mereka baling cat hijau kpd lori treler tu...camne? Skrang pun banyak suda insiden baling cat pd bas jelajah meredeka,bendera PAS dibuang dlm parit ( spt yg berlaku di kedah ) Kalau buang bendera PAS di Melaka atau Sabah,boleh la. Ini di Kedah,memang sah cari bala.Nasib baik tak kena lempang sebab org PAS beriman.

**888


June said...
February 22, 2013 at 1:00 PM

Terlalu Banyak Kelemahan… Sudah Tiba Masanya Pas Mesti Ditolak

“Sudah tiba masa rakyat memberi peluang kepada kerajaan BN menyelesaikan masalah mereka dengan memberi mandat kepada BN kembali memerintah di Kelantan,” katanya.


No name said...
February 22, 2013 at 1:04 PM

GAPS : KUIS Bukti Kelemahan Kerajaan Pakatan

Tindakan 200 orang ahli akademik dan kakitangan KUIS menghantar memorandum kepada Rektor nya merupakan kemuncak kepada kegagalan demi kegagalan pentadbiran regim pakatan Dap, Pkr dan Pas di Selangor.

Setelah Yayasan Selangor merobohkan asrama pelajar miskin di Kg Pandan, UITM Selangor tidak diluluskan pembinaannya, UNISEL mengalami kerugian puluhan jutaan ringgit, kini KUIS pula menerima bahana kelemahan pentadbiran Khalid Ibrahim.


No name said...
February 22, 2013 at 1:04 PM

GAPS : KUIS Bukti Kelemahan Kerajaan Pakatan

Kakitangan mana yang tidak marah bila sudah 2 tahun gaji tak naik, elaun sudah 6 bulan tidak dibayar dan kebajikan kakitangan diabaikan – ini lah antara bunyinya memorandum yang diserahkan oleh ahli akademik dan kakitangan KUIS.

GAPS mendesak empat perkara wajar dilakukan untuk menyelesaikan kemelut di KUIS.


No name said...
February 22, 2013 at 1:05 PM

GAPS : KUIS Bukti Kelemahan Kerajaan Pakatan

1. DYMM Sultan Selangor wajar campur tangan kemelut yang semakin serius ini kerana KUIS dibiayai sepenuhnya oleh MAIS.

2. Sebuah Jawatankuasa bebas harus dibentuk untuk menyiasat segala perkara yang dimajukan oleh memorandum yang diserahkan.

3. Rektor KUIS harus bersikap lebih mesra rakyat dengan menggunakan pendekatan dialog dan berhemah dalam menangani setiap masalah dan polemik yang timbul.

4. Sebarang proceeding disiplin yang sedang dibuat sekarang terhadap mereka yang menandatangani memorandum itu harus ditarik balik dan dihentikan sama sekali.


No name said...
February 22, 2013 at 1:05 PM

GAPS : KUIS Bukti Kelemahan Kerajaan Pakatan

Khalid Ibrahim sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah KUIS hanya mengoyangkan kaki. Tatkala MAIS sentiasa memberikan bantuan kewangan kepada KUIS yang sudah mencecah hampir ratusan juta ringgit, malang sekali kerajaan negeri Selangor langsung tidak memberikan sebarang peruntukan kewangan kepada KUIS dalam masa empat tahun ini. Kenapa? Mungkinkah disebabkan KUIS mempunyai objektif mahu memartabatkan tamaddun Islam? Sudah terang lagi bersuluh, adakah kerajaan Pakatan Dap, Pkr dan Pas anti tamaddun Islam?


No name said...
February 22, 2013 at 1:06 PM

GAPS : KUIS Bukti Kelemahan Kerajaan Pakatan

KUIS satu lagi episod sedih rakyat yang trajis dengan kelemahan pentadbiran kerajaan negeri pimpinan pakatan Pkr, Dap dan Pas. Boleh dirumuskan kerajaan pakatan selangor ini gagal dalam semua bidang yang diuruskan di selangor termasuk pendidikan. Jom Tolak Pakatan.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 2:32 PM

Janji ikut sedap mulut tapi tidak reti untuk menunaikannya… Inilah sikap munafik, ujar Ahli Parlimen Parit, Nizar Zakaria mengulas kenyataan Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa bahawa pakatan pembangkang akan melancarkan manifesto bertema ‘Pakatan Harapan Rakyat’ pada konvensyen keempat perikatan itu awal minggu depan.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 2:33 PM

Jelas Nizar, manifesto apa lagi yang hendak dibentangkan oleh pakatan pembangkang kepada rakyat kerana mereka telah menyatakan sebelum ini bahawa manifesto mereka bukanlah janji.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 2:33 PM

“Bila tiba musim pilihan raya, buat manifesto… tapi cakap manifesto bukan janji… jadi rakyat nak pegang kepada apa? Kali ini apa pula manifesto mereka?


Anonymous said...
February 22, 2013 at 2:33 PM

“Manifesto tahun 2008 sehingga kini tidak tertunai kini nak buat manifesto baru. Lepas tu tak payah tunaikan. Semua ni ikut sedap mulut mereka… Nak berjanji main janji tapi tunai tak tahu bila,” ujar Nizar


Anonymous said...
February 22, 2013 at 2:33 PM

Tambahnya, ini jauh berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang bukan sahaja menunaikan segala bentuk janji tetapi turut memberikan apa yang tidak terucap semasa berkempen pilihan raya. Hanya BN yang sentiasa memikirkan kepentingan rakyat dan memberikan yang terbaik tanpa mengira rakyat itu menyokong kerajaan atau tidak.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 2:33 PM

“Tidak berjanji pun, BN tetap tolong orang. Pembangkang dah berjanji pun, tapi tak bagi, jadi bandingkanlah mana yang baik dan mana yang tak baik. Lebih malang bagi rakyat apabila ada pemimpin pembangkang yang mendakwa manifesto yang dikemukakan bukan sesuatu janji mengikut undang-undang dan akhirnya yang jadi mangsa adalah rakyat.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 2:34 PM

“Oleh sebab itu, sebarang janji yang tercatat dalam manifesto pembangkang termasuk mahu memberikan 20 peratus royalti, mahu memberikan penghapusan cukai pintu dan tol maka itu semua adalah janji palsu. Ia dah terbukti janji palsu maka eloklah ditolak oleh pengundi,” katanya.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:28 PM

Seperti mana tahun-tahun sebelumnya, tidak kisah sebaik manapun bajet yang dibentangkan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) dan sehebat manapun sambutan rakyat namun pasti perkara itu akan mendapat reaksi berbeza daripada pakatan pembangkang yang dianggotai oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan PAS.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:28 PM

Pembangkang masih berada dalam kepompong sendiri dengan menganggap kononnya mereka barisan terbaik dan paling layak memerintah negara ini, dan mereka juga sentiasa merasakan bajet alternatif yang mereka bentangkan jauh lebih baik daripada bajet yang dibuat oleh kerajaan BN.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:28 PM

Inilah sakit “gila berpolitik” pakatan pembangkang sehingga ke hari ini, sikap mereka tidak berubah dan tidak mungkin akan berubah selagi mereka tidak berjaya menumbangkan kerajaan BN.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:29 PM

Berikutan itu kita menyaksikan bagaimana Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bukan sahaja menjadi sasaran kritikan mereka tetapi pembangkang bersikap seperti kanak-kanak apabila turut menjulang naskhah bajet alternatif mereka


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:29 PM

Apa yang melucukan, pemimpin-pemimpin PAS yang kononnya memperjuangkan Islam dan begitu ghairah kini bercakap soal pelaksanaan hukum hudud turut mengikut rentak politik yang dipalu oleh DAP dan PKR.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:29 PM

contohnya menyifatkan Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri masih bernada sama tidak membawa manusia pada ketakwaan.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:29 PM

Nik Aziz seterusnya berkata, jenayah yang berlaku dalam negara, sama ada bunuh, ragut, samun, rompak, rasuah dan berbagai lagi semuanya berlaku akibat salah Umno yang tidak mengajak rakyat untuk bertakwa.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:29 PM

Inilah natijah yang akan diterima rakyat kalau pentadbir negara hanya pentingkan dunia dari akhirat. Apa yang berlaku itu juga kerana Umno mengasingkan agama dari politik


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:30 PM

selagi keduanya diasingkan selagi itulah nyawa manusia atau harta tidak akan selamat


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:30 PM

Demikianlah hebatnya, “tok guru” yang sudah hampir 22 tahun menjadi Menteri Besar di Kelantan itu berhujah tetapi kita ingin bertanya apakah bajet alternatif yang dikemukakan oleh pembangkang tidak bersifat kebendaan?


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:30 PM

Apakah menaburkan janji-janji yang tidak realistik termasuk mengajar orang supaya tidak membayar kembali hutang seperti Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) itu mempunyai ciri-ciri mengajar manusia bertakwa kepada Allah?


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:30 PM

Nik Abdul Aziz sepatutnya terlebih dahulu mengkaji bajet alternatif yang dikemukakan pembangkang sebelum mahu mengulas bajet yang dibentangkan oleh kerajaan BN.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 4:31 PM

Sepatutnya, Nik Abdul Aziz yang bertaraf mursyidul am di dalam PAS dan dianggap antara tokoh yang cukup berpengaruh dalam parti itu memastikan pakatan pembangkang tidak menabur janji-janji palsu kepada rakyat semata-mata untuk meraih undi dalam pilihan raya umum akan datang.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 7:49 PM

Bagus juga idea TG Hj Hadi. Round seluruh negara brsama bas Jelajah Meredeka yg DS Anwar buat. Kalau bas Ds Anwar ke selatan,tentukn lori TG Hj Hadi ke utara. Bar fening BN. Dah le DS Anwar dtg ke Ranau dan Keningau,Sabah baru2 ni ,memaksa TPM dtg kembali ke Sabah. Kah kah kahh nak mampus betol dah BN nih.


Anonymous said...
February 22, 2013 at 8:59 PM

kata seorang pensyarah, sebagai ingatan mudah..kerajaan pusat bagi gaji + pencen sebagai ADUN / wakil rakyat-

lim kit siang - lebih RM 50 ribu sebulan
lim guan eng - lebih RM 60 ribu sebulan
hj hadi- lebih RM 40 ribu sebulan
nik aziz-lebih RM 70 ribu sebulan
husam - lebih RM 50 ribu sebulan..

itu belum duit sedekah panganut2 mereka lagi..sampai ada yg buat mahligai mewah di kelantan. maklumla, penyokong2 mereka `kaya raya & hebat2`.

itulah modal mereka memburukkan kerajaan, padahal tiap2 bulan secara senyap amik pencen!! selain dari duit tadahan simpati penyokong. mengutuk & mencerca pada kerajaan yg bagi gaji + pencen, sedangkan setiap term PRU pastinya mereka bertanding. DASAR PEMAKAN DUIT HARAM!!

walau apa alasan, kempen terselindung mereka ialah nak bagi kawan2 yg rapat dengan mereka gaji, emolumen, serta pencen yg lumayan DENGAN MENJADI WAKIL RAKYAT!! *(&*&^^&$%# cari penyokong..mental block kan penyokong..putar alam..menangkan parti pembangkang dengan cakap walaupun janji memang tak ditunaikan! BAWAKALAH TRELER NEGARA BERKEBAJIKAN MERATA2..CARI PENGUNDI AGAR KAMU YG DI ATAS DAPAT PENCEN + GAJI LUMAYAN!!!!

dakwah pada karpal singh konon! PEGUAM TU TAK PERNAH DENGAR APA ITU ISLAM!!??... AZAN PUN NIK AZIZ SOH HANYA DALAM MASJID DI PENANG.

*itu yang Nik Aziz aktif tukar exco krj negeri tuh.. BN aktif menunaikan janji + beri bantuan pada rakyat susah..., ISLAM BERTERABUR DGN MAHAGURU NIK AZIZ..IZZAH MTA PENGANUT ISLAM BOLEH TUKAR AGAMA PUN OK DI MATA N AJIS, PEMUTAR ALAM!

pembangkang x mampu, n ajis yang baru balik dari umrah, menggelar kami juga penerima BR1M sebagai binatang.. dasar n ajis anjing! kau dah nak mampus, n ajis.. makin dekat!!

aku memang nak tengok wajah kau di saat sakaratul maut!! aku yang teraniaya ni.. doakan kau cepat mampus! moga kau disayang tuhan + cepatla dipilih Allah k.o & mati


BR1M 2013


Kelvin said...
February 23, 2013 at 8:56 AM

Baguslah jika kebajikan untuk rakyat diutamakan.


Xia said...
February 23, 2013 at 8:59 AM

BN harus kenal pasti kelemahannya dan ini juga menjadi sebab utama rakyat melompat parti.


Anoop said...
February 23, 2013 at 9:00 AM

Bujet 2013 membuktikan kerajaan ikhlas untuk memberi yang terbaik kepada rakyat.


Yee said...
February 23, 2013 at 9:02 AM

Di samping itu, trak ini akan berhenti dari bandar ke bandar untuk menyampaikan mesej PAS.

Masing-masing menilai mesej dari PAS. PAS cuma kuat di Kelantan.


Nathan said...
February 23, 2013 at 9:04 AM

Berjayakah BN mengambilalih Kelantan dari PAS?


Anonymous said...
February 23, 2013 at 9:40 AM

Kita tidak perlu pandu trailer untuk jatuhkan BN, kita cuma perlu sedikit masa & tanda X pada kertas undi nanti. Insyaallah........Apa yg kita perlu ada perubahan pemerintah yang baru saja...Ayuh....sama2 kita tunggu hari yang ditunggu-tunggu oleh rakyat Malaysia.


Anonymous said...
February 23, 2013 at 9:44 AM

Negara Berkebajikan! PAS FOR ALL(MALAYS, CHINESES, INDIANS & OTHERS).TAKBIR!


Anonymous said...
February 23, 2013 at 9:45 AM

Tahniah! dunia berubah, strategi berubah, pendekatan berubah, cara kempen berubah. Berilah sumbangan perjuangan Islam..Orang yg tak ada duit boleh sumbang tenaga, orang yang tak ada tenaga boleh bagi duit, orang yang tak ada duit dan tak ada tenaga boleh tolong doakan atau bagi buah fikiran. Pilehlah apa bentuk sumbangan yg mampu diberi semuanya ada ganjaran Inshaallah.


Anonymous said...
February 23, 2013 at 11:01 AM

tren pembangkagn kempen guna trak.


shane said...
February 23, 2013 at 11:30 AM

Sekitar tahun 1964, Kerajaan PAS Kelantan tika itu pernah menyerahkan tanah hutan balak yang luasnya melebihi 300 000 ekar di Gua Musang kepada sebuah syarikat Timber & Mine Industrial Corporation milik tauke Cina dari Singapura kononnya untuk tujuan pembangunan.


shane said...
February 23, 2013 at 11:31 AM

Namun rakyat bukannya buta kayu untuk melihat hakikat sebenar pajakan tanah selama lebih 30 tahun itu tujuan utamanya tak lain dan tak bukan ialah untuk kegiatan pembalakan kayu kayan.


shane said...
February 23, 2013 at 11:31 AM

Rentetan daripada itu, timbul riak-riak kemarahan rakyat terhadap Kerajaan PAS Kelantan namun untuk beberapa ketika suara protes rakyat dapat dibendung dan dikekang daripada merebak lebih luas.


shane said...
February 23, 2013 at 11:31 AM

Bagaimanapun apabila berlaku krisis kepimpinan PAS di negeri itu yang turut membabitkan isu pemberian tanah dan kawasan balak untuk kepentingan kroni, akhirnya rakyat bangkit secara besar-besaran mengakibatkan PAS jatuh terduduk di Kelantan pada 1978.


shane said...
February 23, 2013 at 11:32 AM

Kini, di era milenium selepas PAS memerintah Kelantan selama 22 tahun timbul lagi isu yang mirip seperti dulu.

Tika ini tanah seluas 10,526 ekar ataupun bersamaan 4,259.9 hektar di Gua Musang telahpun dipindah milik kepada syarikat Upayapadu Plantation Sdn Bhd melalui pajakan selama sekitar 50 tahun.


shane said...
February 23, 2013 at 11:33 AM

Syarikat itu asalnya milik individu lain tapi kini menjadi milik pemimpin Cina DAP Perak, Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Min. Dengan demikian, kedua-dua pemimpin yang mempunyai hubungan kekeluargaan itu berkuasa penuh ke atas tanah tersebut selama beberapa dekad seterusnya menikmati hasil bumi Kelantan sepuas-puasnya.


shane said...
February 23, 2013 at 11:33 AM

Gayanya saling tak tumpah seperti Kerajaan PAS Kelantan pimpinan Menteri Besar, Nik Abdul Aziz Nik Mat secara sedar atau sebaliknya telah mengulangi skandal lama di mana tanah-tanah di Selatan Kelantan pernah jatuh ke tangan syarikat milik Cina Singapura dulu.


shane said...
February 23, 2013 at 11:34 AM

Dengan kata lain, PAS seperti sengaja menempah bala kemarahan rakyat yang tentu sahaja ia bakal diterjemahkan kepada kekalahan besar PAS di Kelantan pada PRU 13 kelak, mengulangi kembali kejatuhan PAS pada 1978 dulu.


shane said...
February 23, 2013 at 11:34 AM

Menariknya lagi tanah seluas 10,526 ekar ini juga dipercayai merupakan sebahagian kecil dari projek Ladang Rakyat yang meliputi keluasan melebihi 80,000 ekar tanah yang kesemuanya terletak di Selatan Kelantan.


shane said...
February 23, 2013 at 11:35 AM

Ladang Rakyat atau lebih tepat lagi digelar sebagai Ladang Air Mata Rakyat oleh penduduk Kelantan khususnya di Selatan negeri ini, diwujudkan konon untuk membangunkan ekonomi rakyat. Hakikatnya, hanya segelintir yang mendapat manfaat khususnya ahli dan penyokong PAS yang rapat dengan kepimpinan negeri.


shane said...
February 23, 2013 at 11:35 AM

Hasil bumi yang bernilai beratus juta ringgit lebih banyak mengalir kepada para kroni dan syarikat milik cina DAP dan Cina Singapura. Malang sekali rakyat negeri hanya mampu terlopong menangis mengenangkan nasib diri dikhianati Kerajaan Negeri yang hanya pandai menabur janji dicapati.


shane said...
February 23, 2013 at 11:36 AM

Rakyat marhaen yang berpuluh tanah meneroka tanah untuk mencari sesuap nasi sehingga sekarang gagal memiliki walau seekar tanah pun, namun pemimpin Cina DAP yang pernah menabur jasa menyokong perlantikan MB PAS bagi negeri Perak selepas PRU 2008 pula tersengih gembira menikmati laba keuntungan.


shane said...
February 23, 2013 at 11:37 AM

Jika langkah memberi tanah dan kawasan konsesi balak ini dilakukan oleh Kerajaan BN nescaya bergentayanganlah suara-suara bantahan dari pemimpin PAS dan sekutunya mempertikaikan kenapa tanah negeri yang diamanahkan oleh rakyat kini menjadi milik kroni BN, betul tak?


shane said...
February 23, 2013 at 11:37 AM

Namun bila ia dilakukan oleh PAS sendiri dan melibatkan pula kroni sekutunya dalam PR, lain pula halnya.


shane said...
February 23, 2013 at 11:38 AM

Dulu dan sekarang sama sahaja, tabiat PAS tidak pernah berubah dengan sikapnya yang gemar menggadaikan tanah pusaka dan harta rakyat dengan menganugerahkan tanah balak dan pajakan hak milik selama berpuluh tahun kepada orang luar dengan berselindung disebalik alasan pembangunan.


Anonymous said...
February 23, 2013 at 1:30 PM

Cuma aku minta dlm roadshow nanti...TG Hj Hadi tolong dedahkan lagi RM425 000 sebulan gaji CEO SYABAS kpd rakyat jelata. Gaji TG Nik Aziz MB kelate hanya dlm RM18 000 sebulan dan ditolak balik kpd akaun kerajaan negeri bg elaun2 yg beliau tidak gna spt elaun rumah ,keraian dll,maka yg tinggal hanya sekadar gaji sebenar. Maka,mahu kah YB UMNO dan CEO SYABAS, Lemb T/haji, MAS dan mana2 GLC. Kalau SYABAS dah bangkrap walhal ada air,maka apa diharap pd SPAD ( S/jaya Pengangkutan Awam darat ) yg tak ada hasil pun. Hidup dgn perabih(habis) duit kerajaan. MINTA ROADSHOW nanti,dedahkan sehebatnya kpd rakyat.

**Raja Sulu'


jens said...
February 23, 2013 at 2:26 PM

Mesej yang disampaikan haruslah positif.


Shinia said...
February 23, 2013 at 2:32 PM

A great idea to deliver message from 1 place to another.


No name said...
February 23, 2013 at 2:32 PM

Baguslah jika digunakan duit sendiri.


Din said...
February 23, 2013 at 2:33 PM

Gunakanlah truck tersebut dengan baik dan positif.


Ben said...
February 23, 2013 at 2:35 PM

Jangan nantipula kena sabotaj.


Anonymous said...
February 23, 2013 at 7:31 PM

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tetap mempertahankan kenyataannya bahawa langkah kerajaan Persekutuan memberi bantuan wang termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) kepada rakyat umpama memberi makanan kepada haiwan, untuk menarik sokongan.


Ia berbeza dengan kerajaan PAS Kelantan yang mengoptimumkan ilmu agama untuk membawa rakyat sentiasa menyokong perjuangan parti tersebut. Datuk Nik Abdul Aziz sentiasa menggunakan agama Islam mengikut kesesuaian politik semasa demi kemenangan PAS/ PR. Rakyat Kelantan terlalu mudah diasuh kerana beliau dan kepimpinan PAS telah lama mendidik mereka dengan politik undi PAS sebagai laluan ke syurga. Beliau berani membangkitkan isu yang berlawanan dengan Islam seperti Allah bagi semua tuhan-tuhan, pembinaan kuil terbesar, suu dzon (bersangka buruk) terhadap pemerintah, memfitnah, mendakwa tuhan bersila di satu tempat serta menghina Nabi Muhammad tetapi beliau sentiasa disayangi oleh hampir semua rakyat Kelantan. Rakyat Kelantan mengganggap beliau seumpama Nabi baru, ironinya telah mula dibimbangi oleh beberapa guru pondok yang bermazhab Syafie di Kelantan sendiri.


Ini bermakna, walau janji PAS memang tak tepati dan pentadbiran negeri gagal, PAS tetap berjaya memerintah dan memperolehi pendapatan tinggi dari kerajaan pusat melalui tarbiyah dan doa. `Rakyat tidak tahu apa yang kami fikirkan. Di mata rakyat, kami teraniaya dan patut dimenangkan,` ujarnya ketika ditemubual.


Kini, apa yang beliau kata telah dianggap sebagai suatu mukjizat dari ulama biarpun beliau tidak pernah mendapat pendidikan di Malaysia walaupun lulus Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris di sekolah rendah. Beliau juga sememangnya bukan agamawan, tetapi hanya seorang guru mengaji al quran yang telah memiliki pendapatan yang baik melalui politik. Kini, anak-anaknya juga serius berkecimpung dalam politik. Beliau juga mempersiapkan dirinya untuk ke parlimen sebagai seorang menteri jika PR menang dalam PRU13 nanti setelah diisyarat Datuk Seri Anwar.


Malaysia kini


Anonymous said...
February 23, 2013 at 7:40 PM

**Raja sulu`.. February 23, 2013 at 1:30 PM
Nik Aziz kata kerajaan pusat macam2. Tapi kenapa dalam diam tadah duit & pencen2 nya dengan kerajaan pusat yang didakwa kafir + jahat???!! cakap hasil judi, arak, saman2!! Semua didakwa kafir, pusat dapat duit gelap. so, nape ambik jugak!


Cuba buat macam, **Raja sulu`.. anti kerajaan Malaysia, ajak rakyat Malaysia berdendam dengan kerajaan pusat, minta naik bayaran ufti kepadanya walau bangsat di negara sendiri (Filipina).. oii **Raja sulu`...keluarla dari Malaysia. pegi dari Malaysia!! jangan nak berpura2 kau ni kami memang ndak suka!!


*brim 2013


Anonymous said...
February 23, 2013 at 7:48 PM

Kerajaan pusat & Raja Sulu` didakwa main2 dengan api. kerajaan pusat yang panggil askar Raja Sulu` buat onar di Malaysia.. betoi ka Raja Sulu`?


pandai kau main wayang dengan kami di Sabah nie.. buat2 macam menentang kerajaan Malaysia,*Rupanya.. kau nie n ajis. Jangan buat komen bangsatla, Yang Muliiia & Terbangang Satu Malaysia!! ampun Yang Muliiia & Terbangang Satu Malaysia.. mana negara Yang Muliiia & Terbangang Satu Malaysia nih??


*atas angin


Anonymous said...
February 23, 2013 at 7:57 PM

Raja Sulu`, di Malaysia bukan macam Filipin, kami macam British..ada pencen. RM 18 ribu hanya gaji MB untuk satu term! jika 5 term, RM 18 ribu x 5 & dibahagi 2!

itu belum ADUN 10 term & pencen2 sebagai Exco kerajaan negeri lagi..kau apa dapat? hanya jadi penambah tukang sorak & RM 5300 setahun dari ehsan Sabah. cukupla.. kau balik la ke Filipin. Malaysia memang bengang kat orang2 macam nih. Nak campur tapi tak pandai2.. inilah contoh Raja yang terlaluuu pandai, Raja Sulu`. kau ni, menang sorak, negara tergadai, bha!!! sian mengenang nasib kau, Raja Sulu`. Sikap tak pandai + masuk campur x kena gaya kau nie hanya menambah derita kami di sini.

Sistem Malaysia x sama dengan Filipin, Ya? Jalan Raya cukupla sebagai analogi.. so, kau balik la


Anonymous said...
February 23, 2013 at 8:04 PM

Kami benci Sabah dipermain mainkan! Jeffry Kitingin pasti jadi CM Sabah selepas ini! Jeffry berani, tegas & sentiasa memikirkan Sabah!! kami hanya sokong Dr Jeffry Kitingan.

Jika Jeffry isyaratkan kami buang kau Raja Sulu`.. kau tahulah tampat kau di mana... sorry 2 say, my dear

Hidup Jeffry!! hidup RCI!! Suluk hanya menyakitkan hati


Anonymous said...
February 24, 2013 at 4:47 PM

Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak is confident that the rakyat will accept any candidate fielded by the Barisan Nasional in the 13th general election (GE13) because the people believe in the government’s transformation policies.


Anonymous said...
February 24, 2013 at 4:56 PM

“I notice that the people’s response have been very encouraging because they are convinced that the transformation policies advocated by the BN will benefit the people and guarantee a better future,” he said


Anonymous said...
February 24, 2013 at 4:58 PM

Najib said the BN had to take into consideration the acceptability of the candidates by the people based on this factor.


Anonymous said...
February 24, 2013 at 4:59 PM

“I have more or less decided on the list of candidates. Wait and see when the time comes,” he said,


Anonymous said...
February 24, 2013 at 5:01 PM

He said the BN leaders were in high spirit to do their best and ensure a major victory for the BN this time around.


Anonymous said...
February 24, 2013 at 10:27 PM

Sabah telah lama dihancurkn oleh BN. Hasil mahsul banyak tetapi rakyat miskin tegar malah ranking pertama di Malaysia. Balak yg ada dibahagikan sesama YB mereka malah tokoh2 dr Putrajaya juga tumpang semangkuk rembat hasil bumi Sabah. Come on rakyat Sabah,bangkit tentang OMNO eh UMNO. RM40 juta yg diseludup utk UMNO,itu baru 1 trip. Takkan tu jer. Cari le pemimpin yg zuhud ( tak mau berlebih harta dunia ) spt MB Kelantan, MB Kedah malah KM PPinang Lim G Eng walau cina lebih mulia dr KM Sabah atau Srwak.

**Raja Sulu'


ivan said...
February 25, 2013 at 12:36 AM

Kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat mengumpamakan penerima bantuan Kerajaan Pusat sebagai haiwan menimbulkan rasa marah penerima, termasuk ahli parti itu, yang amat tersinggung dengan kenyataan pemimpin yang diiktiraf mereka sebagai ulama.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:37 AM

Sambil menyifatkan ia tidak wajar, tindakan Menteri Besar Kelantan itu boleh memberi imej negatif terhadap Islam.
Di Batu Pahat, ahli PAS Cawangan Bagan Laut, Rengit, Azman Daud, 32, mengakui terkejut dengan tindakan terbaru pemimpin PAS yang menjadi idolanya itu.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:37 AM

Beliau yang menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) Anak Muda RM250 di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Permata Jaya, Rengit, semalam, berkata bantuan itu sangat bermanfaat kepada golongan muda.

“Saya bukan saja terkejut malah tersinggung serta terkilan jika penerima bantuan kerajaan termasuk BR1M dianggap Tok Guru sebagai haiwan diberi makan,” katanya.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:38 AM

Kelmarin, Nik Aziz dilaporkan menyamakan pemberian bantuan kerajaan termasuk BR1M sebagai memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:38 AM

Nik Aziz dilaporkan berkata, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan berkenaan makanan yang digemari.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:39 AM

Di Seremban, Penggerak PAS Dewan Undangan Negeri (DUN) Paroi, Md Fisol Abdul, menyifatkan langkah kerajaan memperkenalkan BR1M sangat baik kerana dapat meringankan beban golongan berpendapatan rendah.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:39 AM

“Langkah itu ‘lulus’. Bagus untuk rakyat yang memerlukan bantuan kewangan. Bagi saya, semua orang yang layak menerima iaitu golongan berpendapatan isi rumah kurang RM3,000 perlu menerima bantuan ini tanpa masalah kepartian,” katanya.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:40 AM

Di Kota Bharu: “Terkilan, terhina dan keterlaluan.” Itu luahan rakyat Kelantan yang cukup kesal dengan kenyataan Nik Aziz, malah tidak menyangka pemimpin mereka tergamak mengeluarkan kenyataan itu.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:40 AM

Pemandu bas, Rahimi Ab Razak, 46, berkata, Nik Aziz menghina golongan berpendapatan rendah seolah-olah mereka tiada maruah.

“Dia sudah menjatuhkan imej orang Islam di negara ini dengan, sekali gus menghina orang Islam, Cina dan India yang menerima sumbangan itu,” katanya.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:40 AM

Mohamad Eid Mat Nor, 61, turut meluahkan rasa kecewanya dengan tindakan ulama yang melampaui batas dan memalukan orang Islam.

“Tindakannya itu membuktikan dia tidak layak untuk bertanding pada pilihan raya akan datang kerana mengeluarkan kenyataan cukup mengecewakan rakyat,” katanya.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:41 AM

Ibu tunggal, Fauziah Said, 51, pula berkata dia terkejut dengan kenyataan Nik Aziz itu yang sebelum ini cukup dihormatinya sebagai Tok Guru.

“Dia memalukan dan melukakan hati kami sebagai rakyat Kelantan, ia cukup mengguris hati kami yang banyak menerima bantuan dan sumbangan Kerajaan Pusat,” katanya.


ivan said...
February 25, 2013 at 12:41 AM

Mohamad Zulkepli Mohamad Dun, 35, dari Kampung Padang Licin, kesal apabila seorang pemimpin PAS, yang mendakwa berpegang kepada prinsip agama sanggup melemparkan hinaan seperti itu.


petrus said...
February 25, 2013 at 12:45 AM

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang menyamakan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dengan haiwan, sebagai menghina rakyat yang memerlukan bantuan.



petrus said...
February 25, 2013 at 12:46 AM

“Saya hairan dan takjub bagaimana seorang menteri besar dan pemimpin PAS yang sepatutnya berpegang kepada prinsip agama Islam boleh membuat satu kenyataan yang begitu menghina penerima bantuan, yang saya tahu jumlahnya amat ramai,” katanya kepada pemberita selepas mendengar taklimat Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 oleh pengerusi-pengerusi penyelaras BN Sabah di sini semalam.



petrus said...
February 25, 2013 at 12:47 AM

Katanya, penerima bantuan tersebut merupakan kumpulan yang dikenal pasti kerajaan benar-benar memerlukan bantuan dan pemberian BR1M dapat membantu mengubah kehidupan penerima ke arah masa depan lebih selesa.



petrus said...
February 25, 2013 at 12:47 AM

Baru-baru ini, Nik Aziz berkata pemberian BR1M tersebut mendapat sambutan rakyat dan mengibaratkan penerima “sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.”


petrus said...
February 25, 2013 at 12:48 AM

Muhyiddin sedih golongan kurang mampu dipandang hina dan diperkecilkan oleh pemimpin PAS itu.

“Ini sesuatu (kenyataan) yang tidak harus keluar daripada (mulut) seseorang yang mengatakan dirinya tokoh agama. Lebih-lebih lagi agama Islam.

“Lepas itu, dia (Nik Aziz) mengeluarkan fatwa menghukumkan ini (pemberian bantuan) satu perbuatan yang haram dan bertentangan dengan agama,” katanya.



petrus said...
February 25, 2013 at 12:49 AM

Muhyiddin berkata kenyataan Nik Aziz tersebut bercanggah dengan Islam dan harus disangkal oleh tokoh-tokoh agama lain.

“Amalan yang dibuat oleh kerajaan ini adalah sesuatu untuk membela, membantu, satu kerja amal yang patutnya didukung dan disokong oleh sesiapa pun.

“Jadi, dia (Nik Aziz) sudah membuat satu kenyataan yang sudah cukup bercanggah dengan hukum Islam sebenarnya, satu kesalahan dari segi agama,” katanya.


Anonymous said...
February 25, 2013 at 1:42 PM

Sehingga hari ini amanat yang dianggap mencetuskan pelbagai konflik dalam kalangan umat Islam khususnya antara pengikut UMNO dan Pas tidak ditarik balik oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang kini menjadi Presiden Pas.

Sebab itulah dalam buku itu, Al-Afghani mencoretkan sebuah 'Warkah Buat Datuk Seri Haji Hadi' yang antara lain meminta Abdul Hadi menarik balik amanat tersebut dan isytihar secara terbuka bahawa UMNO tidak kafir di sisi Islam.

''Dengan ini juga memudahkan lagi kami yang dalam dilema ini berlepas diri daripada ikatan amanat tersebut. Memudahkan kami memohon maaf kepada saudara kandung dan ahli keluarga, jiran tetangga, orang kampung, rakan sekerja juga pimpinan UMNO yang pernah dikafirkan satu masa dulu. Selagi mana Datuk Seri tidak mahu mengisytiharkan begitu, selagi itulah persoalan yang sering menghantui 'Kafirkah aku jika bersama UMNO, Kafirkah aku setelah dipecat dari Pas' tetap mencengkam saya. Datuk Seri harus bertanggungjawab di atas keresahan ini, bebaskanlah kami dari ikatan amanat Datuk Seri itu," tulis Al-Afghani.

melihat isu Nik Aziz mencela pemberi & penerima BR1M, lagilah sayu apabila mengenangkan tindakan ahli-ahli PAS yang mental block. Kes Al Maunah dan Kes Memali adalah contoh yang menyedihkan. Pemimpin-pemimpin PAS hanya lepas tangan walau mengambil derma dari ahli-ahli PAS da orang ramai. Siapa yang bertanya kan menghadapi kesukaran hingga dibuang oleh parti.


Anonymous said...
February 25, 2013 at 1:44 PM

Treller pula??

Hadi Awang tidak dapat tidur lena kerana diburu mimpi ngeri hasil dari amanatnya (fitnah) sendiri terhadap UMNO. Hari ini amanat (fitnah) Hadi Awang telah dikembalikan kepada Hadi dan PAS.

Hadi Awang masih sempat untuk memperbetulkan kesilapannya dan menjadi orang yang budiman dengan mengaku kesilapan. Soalnya: Adakah Hadi Awang bersedia untuk menerima hakikat bahawa 'berkata benarlah walau pun pahit?'. Rasanya Hadi Awang tidak ada keberanian untuk melakukannya kerana perjuangan Hadi bukan kerana Allah, bukan kerana Islam tetapi kerana yang lain. Wallahualam.

mtk


Anonymous said...
February 25, 2013 at 1:46 PM

aku dlu sokong pas..tp bla ular mak PAS dah berpeluk dgn tokong DAP, aku rasa xbleh tggu dah.xpasal2 dikira kapir lak.x gitu Hadi??di akhir zaman akan ada ular mak yg mempergunakan agama untuk kepentingan diri sendri..pk2 lah..Islam itu menyeluruh,bkn setakat hudud sja.jika anak sendiri yang mencuri,adakah pemimpin negara yg hendak disalahkan?

kita dah di akhir zaman..


Anonymous said...
February 25, 2013 at 1:52 PM

Aku ni pulak, dulu sokong PAS tapi tak pernah ambil pusing pasal amanat tu. Tapi lepas dia tidur sekatil dengan DAP, aku dah tak boleh tahan dah. Aku dah keluar. Sekarang ni makin teruk aku nampak PAS ni..Dgn PR, membetulkan yang salah & menyalahkan yang betul. ullamanya (mahaguru n aziz) memang samseng..baran bila disoal. mengajak pengundi berdendam dengan mufti & umarak. aku dah nampak perkara-perkara ni tak betul bila fokus pada kerjaya & keluar dari PAS.

sori.. kini aku sokong BN.

*GB


Anonymous said...
February 25, 2013 at 1:57 PM

APA NAK KISAH HADI bAWANG-mulut longkang TU? TRELER PULAK KE SANA KE MARI. JAJA APA APA SJ DEMI NAFSU MENANG & BERKUASA! MASALAH MURTAD PUN TAK TERBELA..INIKAN PULAK MSLH AIR??

ANONY FEB 25, 2013 - 1:52 PM.. DGN TRELER, DIA TARIK BALIK KE TIDAK AMANATNYA ITU?

KAMU YANG DAH SEDAR PEDULIKAN AMANAT BODOH TU. AKU LANGSUNG TAK TERJEJAS DENGAN APA JUGA FATWA PAS SEBAB AKU TAHU SEJAK AWAL MEREKA SEMUA PEMBOHONG!

DECO


x said...
February 26, 2013 at 2:59 PM

Perjuangan PAS tiada ala tujunya.


poline said...
February 26, 2013 at 3:03 PM

Keyataan beliau berkenaan dengan BRIM tidak boleh di etrima rakyat.


ole said...
February 26, 2013 at 3:09 PM

Tuduhan dan keyataan yang tidak boleh di terima rakyat. Seolah-olah menghina golongan berpendapatan rendah.


Anonymous said...
February 27, 2013 at 9:40 PM

Jenis pemikiran macam kangkong ini berlambak di kedai kopi yang berborak dari Maqrib hingga melepasi waktu Isyak.


Anonymous said...
February 27, 2013 at 9:42 PM

Sape kate firaun kaya, angkuh, sombong? Firaun Malaysia baik je... Nk bg duit siap ade kad... (X) undilah kami. Padahal itu duit cukai semua rakyat!


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:29 PM

The people must be intelligent and serious in selecting leaders to govern the nation, in order to maintain the administrative structure practiced for the last 55 years.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:29 PM


Former prime minister, Dr Mahathir Mohamad said the Barisan Nasional's (BN) administrative system was the best as it practiced a concept of sharing which involved every race and ethnic group in developing the country.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:29 PM

"The peace and harmony of today is the result of our multi-racial attitude, a willingness not to be enemies.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:30 PM

"Our country inherited the administrative system which was created by the first prime minister, Tunku Abdul Rahman with Tan Cheng Lock and V.T Sambanthan. We developed this country together.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:30 PM

"This is the best approach," he said at a dinner with non-governmental organisations organised by the Human Development Association of Malaysia and Penang Indians Development Association.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:30 PM

"BN is not a party which just wants votes and we really have no other choice because we have only two parties in the country. So if we reject BN then the opposition would win and they would destroy the country," he said.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:30 PM


He also urged party leaders to reprimand leaders who failed to perform and for those on the receiving end to take the advise given.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:30 PM

Umno information chief Ahmad Maslan said it was not impossible for Barisan Nasional (BN) to get a two-thirds majority in parliament in the upcoming general election.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:30 PM

"In politics, there is no such thing as 'impossible' - we in Umno did not expect Selangor and Penang to fall to the opposition in the last elections. So we have high hopes that these two states will be ours again."


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:30 PM


He told this to Bernama after opening the Petaling Jaya Utara Umno Youth delegates meeting 2012 at the Bukit Kiara Equestrian Club, here.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:31 PM


Meanwhile, Lembah Pantai Umno division chief Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin who is also Federal Territories and Urban Wellbeing Minister, said Anwar was merely applying "old-fashioned politics" to gain the people's sympathy.


drako drakonius said...
March 19, 2013 at 2:31 PM


"If he really wants to serve the people, it is not necessary to hold power or helm the government leadership," he said after opening the Titiwangsa Umno division annual general meeting here.