Mental Block Penghalang Kejayaan

MENTAL BLOCK”* manusia yg menjadi halangan utk berjaya‼ Awas dgn perkara di bawah‼

*1) EGO*

Benda ini paling besar dalam diri manusia yang menghalang untuk anda buat sesuatu diluar kotak akal. 
.

*2) TAKUT*

Selalunya kita takut nak memulakan sesuatu sebab kita tak pernah mula pun tapi kita cuma lihat orang yang gagal sahaja. Takut untuk buat tindakan nak berubah.

*3) TAK YAKIN*

Manusia memang ada perasaan nak kan kepastian baru yakin. Diri rasa tak yakin nak buat sesuatu. Nak lakukan tindakan biasa pon tak yakin macam mana nak buat tindakan luar biasa.

*4) TAK LAYAK*

Belum cuba lagi dah fikir diri tak layak nak buat. Sebab dengar kata-kata negatif dari orang lain. Padahal yang nak buat keputusan tu diri sendiri.

*5) SUKA BERTANGGUH*

Sikap ni memang semua orang ada. “Nanti dulu lah kejap lagi pon boleh buat. Esok ke. Bukan nak ke mana pon”. Tapi kalau tindakan yang lambat maka semua pun tak menjadi
.
“ALLAH TAKKAN MENGUBAH NASIB SESUATU KAUM MELAINKAN MEREKA MENGUBAHNYA SENDIRI.”*

*APA YANG KITA FIKIR*
*APA YANG KITA RASA*
*APA YANG KITA CAKAP*
*APA YANG KITA BUAT*

SEMUA ADALAH DOA
.
……………….
MENCARI TERBAIK UTK MASA DEPAN

Maklumat lanjut : https://goo.gl/xfk1Qd

Pertanyaan : http://wasap.my/60195355375/MISI100K